Thursday, March 22, 2012

Sebab Ummu Mencari Side Income?

      Keluarga adalah kekuatan utama Ummu untuk buat bisnes ini.Sebab kerana satu perkara yang masih Ummu ingat sampai bila2..Ummu bukan pendendam tapi ianya pembakar semangat untuk mengubah hidup ini. Ummu kongsi sikit gambar kami adik beradik, 4 orang perempuan dan seorang adik lelaki.

Sarah with My Mom
 


 masa kenduri Yati
 





nilah penjaga kami dari kecil sampai kami menjadi insan yang berguna 
dan menumpang kasih sayang. Terima kasih tok dan tokwan

      Masa urusan Imran untuk sambung belajar ke Ireland
yang memerlukan dia untuk booking rumah sewa di sana. Jadi dia perlukan wang sebagai deposit. Dia tak tanya Ummu dulu sebelum tanya saudara sendiri.Bila minta tolong dari saudara sendiri dia tanya balik. 'kenapa kak ummu tak ada duit ka?'
memang dia bagi pinjam duit dulu.bila adik ummu cerita balik keciknya hati rasa..orang boleh tolong kita tapi sampai bila orang akan tolong..jadi ummu pesan kat dia.apa-apa lepas nie tanya kakmu dulu.Ummu simpan kata-kata tu sebagai pembakar semangat untuk berjaya.

         Selama ummu kerja beberapa tahun nie memang diakui semuanya untuk keluarga. Sebagai kakak yang sulung banyak yang perlu Ummu korbankan. Khas buat mak ummu yang sakit Psychiatric. Alhamdulillah sejak ummu duduk dengan dia di Dengkil makin baik kesihatannya..nanti ummu cerita lain mengenai mak Ummu.

        Mungkin ummu dari kecik dah belajar hidup sendiri, survive sendiri sebab mak dan ayah dah bercerai..jadi tinggal dengan tok dari kecik.4 orang perempuan tinggal dengan tok kat Perlis dan Imran ja dok dengan mak di Dengkil..sebab tu mungkin Imran lebih berdikari berbanding dengan kami.Dari kecik dia tinggal di asrama.Dia sangat bagus dalam pelajaran dan murid yang cemerlang.

       Perkara yang paling ummu pegang, orang lain tak rasa apa yang kita rasa. Orang lain boleh simpati dengan kita tapi takkan dapat nak tolong sampai bila2..Jadi ummu bulatkan tekad alang-alang dah buat bisnes ni buat sungguh-sungguh
buat sampai jadi..

        Tipsnya sangat mudah hanya follow sahaja leader..
buat dengan TEAM bukan sorang2.. 
YOU NEVER WALK ALONE. If you want walk fast, you walk alone, but if you want to walk far, you walk with TEAM



Anda mungkin PERNAH berada dalam keadaan di satu masa kita amat memerlukan wang tapi tidak ada siapa dapat tolong kita. Memang sudah semestinya kita bergantung dengan Allah
tapi usaha apa yang kita buat? Mari kita keluar dari kepompong selesa dengan apa yang ada.Buktikan kita adalah yang terbaik. Semua orang mempunyai potensi diri. Namun kita yang lebih mengenali diri kita. Kita kena gali dan koreksi diri sentiasa. Peluang di hadapan anda, kenapa nak lepaskan peluang yang terbaik ini? 


i challenge myself to prove it
How About U?
kalau berani sahut cabaran 
Hubungi :
 
 UMMU
012-5900573

Make IT Together

3 comments:

Eve Azeez said...

Semoga ummu berjaya dalam apa jua yang ummu lakukan... doa akak sentiasa bersama ummu... Luv u...:-)

Unknown said...

sokong kak ummu..nk tnye ni ..de lagi stok vco x..hihihi

budakbaik said...

insyaAllah terima kasih kak Eve dan Ida..May Allah bless u always..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
var linkwithin_site_id = 954785; Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...