Monday, July 9, 2012

Rahsia Hanis Haizi jana income 6angka sebulan?

Kredit from My Mentor.

Nak Berjaya mesti FOLLOW orang yang dah BERJAYA ( hanya duplikasi sahaja)

*************************************************************************

 
Ramai Tanya Hanis Tips untuk berjaya, actually takde special tips yang pelik2.. hanis ikut sahaja apa yang kak ana dan abang lan dah gariskan and buat. DUPLICATE / TIRU bulat2 kerja orang tu.


Bila kita melakukan sesuatu perkara dalam hidup kita, seharusnya kita buat sehabis mungkin ataupun bersungguh-sungguh. Bukan buat sekadar melepaskan batuk di tangga.


Pertama skali sikap positive dan ingin menjadi or improve yourself to be someone better. Sikap negative tidak membawa kita kemana-mana. 


Hanis ingat dulu, memandangkan hanis ni seorang pendiam dan susah nak ramah dengan orang.. so I take the first step to communicate with people. 






Kejayaan dan Kegagalan hanya dipisahkan dengan satu titik sahaja. 


Kegagalan mesti ada SEBAB, kejayaan mesti ada CARA!





90% orang GAGAL berpunca dari SIKAP.


Bak kata CDM Siti Rohana, kejayaan dengan alasan memang tak boleh seiring, jika anda nak berjaya anda tidak boleh buat alasan. Dan setiap alasan memang LOGIC. 


For me if you're in the business, and if you expect to be successful in short period you can do it, but mestilah ada harga yang perlu dibayar.


Kejayaan tidak boleh datang bergolek tanpa usaha yang jemu, put your 100% commitment to it insyaAllah jadi.


Kalau kita masih terkapai-kapai tak tahu... belajar lah daripada orang yang dah berjaya dan pergi ke kelas.You expect orang bagi commitment to you sedangkan kita sendiri tak nak berikan commitment to  your leader? Allah tidak akan mengubah nasib seseorang jika kita sendiri tidak mengubah nasib kita.


FOR THINGS TO CHANGE I MUST CHANGE FIRST!!


Dan petua nak berjaya dalam business ni simple 


ILMU + BERTINDAK + RUJUK = CONFIRM BERJAYA!
 Tiada kejayaan tanpa menuntut ilmu. that's for sure.




And last but not least RUJUK tu sangat2 penting, sentiasa refer to your mentor dalam business ni apa nak buat dan progress kita so far.  Kalau kita belajar dulu pun kita ada sumber rujukan iaitu lecturer or buku-buku kan sama jugak dengan business ni.
TEAM WORK dengan pemimpin kita! InsyaAllah kerja akan jadi lebih senang! 


Tak reti jual? Senang je hadir ke kelas product confirm banyak gila testimoni yang kita boleh dapat! :) And bila kita berbincang dengan pemimpin kita insyaAllah dia boleh berikan solution or ideas.. kalau diam je macam mana kan pemimpin nak tahu?:)


Last but not least 



                               MUHASABAH DIRI selalu!


The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack in will. -Vince Lombardi


Success is the sum of small efforts, repeated day in and day out.-Robert Collier

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
var linkwithin_site_id = 954785; Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...